Talebe
Yönetici
- Katılım
- 14 Şub 2021
- Konular
- 612
- Mesajlar
- 4,108
- Tepkime puanı
- 12,027
- Puanları
- 113
- Meslek - Branş
- Öğretmen - Tarih
Talebe Hakkında ek bir bilgi sağlanmamış.
Yazarın son konuları
T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersi, 6-7-8. Üniteler Sorularıdır
Türk - İslam Devletleri Konu Tarama Testleri
3.Ünite Orta Çağda Dünya Konu Tarama Soruları (9.Sınıflar)
İlk ve Orta Çağlarda Türk Dünyası Konu Tarama Soruları ve Cevapları
İslam Tarihi Konu Tarama Etkinliği
5.Ünite (Osmanlı Yükselme Dönemi) Tarama Etkinliği
10. Sınıflar ÖSYM Sınavlarında Çıkmış Sorular (2.3.4 Üniteler)
Tarih Dersi 10.Sınıflar 1.Ünite konu tarama soruları
Karma Sınava Hazırlık Ve Konu Tarama Soruları
Tarih Dersi 10. Sınıflar 2.Yazılı İçin Karma Tarama Soruları
Türk - İslam Devletleri Konu Tarama Testleri
3.Ünite Orta Çağda Dünya Konu Tarama Soruları (9.Sınıflar)
İlk ve Orta Çağlarda Türk Dünyası Konu Tarama Soruları ve Cevapları
İslam Tarihi Konu Tarama Etkinliği
5.Ünite (Osmanlı Yükselme Dönemi) Tarama Etkinliği
10. Sınıflar ÖSYM Sınavlarında Çıkmış Sorular (2.3.4 Üniteler)
Tarih Dersi 10.Sınıflar 1.Ünite konu tarama soruları
Karma Sınava Hazırlık Ve Konu Tarama Soruları
Tarih Dersi 10. Sınıflar 2.Yazılı İçin Karma Tarama Soruları
Yazılıkaya
Hattusa’nın 2 km uzaklığında bulunan görkemli mabeddir.
Hitit kralı Tudhaliya IV tarafından M.Ö. 1250 yılı civarında yapılmıştır. Mabedin önünde, kült binaları ortaya çıkmıştır. Mabed kısmı kayaların içine gömülmüş iki odadan meydana gelmektedir. İlk ve büyük olan odaya, kült binasına odayı bağlayan avludan girilmektedir. Odanın dibindeki merkezi sahne, başlıca kutsal kubbeyi bize göstermektedir. Tanrı Teshub, iki dağ Tanrısının üzerinde ayaktadır. Teshub'un bacakları arkasında, oğul Tanrı Sarrumma durmaktadır. Hebat’ın arkasında, Tanrıçaları takip eden Tanrı sarrumma farkedilmektedir. Bu merkezdeki sahneye doğru solda traş edilmiş Tanrılar sağda da merasim elbiseleri giymiş Tanrıçalar vardır. Bu Tanrıların toplam sayısı yetmişe yükselmektedir. Belli başlı Tanrılar, Hourrite yazıları ile tespit edilmiştir.
Yazılıkaya mabedi, Anadolu geleneğini yansıtmaz. Daha çok Halep veya Kummanni geleneğini yansıtır. Bu da, Hitit İmparatorluğunun sonunda Hurritleştirmenin hangi noktaya kadar geldiğini gösterir.
Mabeddeki ikinci oda, daha mütevazidir. İki canavarın koruduğu dar bir koridordan bu odaya girilmektedir. Bu odayı birçok bilgin, Hitit krallarının cenaze odası olarak kabul etmektedirler. Kabartmalar, yürümekte olan on iki Tanrıyı takdim ederler. Tanrı Sarrumma kollan arasında kral IV. Tudhaliya'yı şefkatle tutmaktadır. Bir Tanrı da aslan şeklindeki topuzla temsil edilmektedir.
Hattusa’nın 2 km uzaklığında bulunan görkemli mabeddir.
Hitit kralı Tudhaliya IV tarafından M.Ö. 1250 yılı civarında yapılmıştır. Mabedin önünde, kült binaları ortaya çıkmıştır. Mabed kısmı kayaların içine gömülmüş iki odadan meydana gelmektedir. İlk ve büyük olan odaya, kült binasına odayı bağlayan avludan girilmektedir. Odanın dibindeki merkezi sahne, başlıca kutsal kubbeyi bize göstermektedir. Tanrı Teshub, iki dağ Tanrısının üzerinde ayaktadır. Teshub'un bacakları arkasında, oğul Tanrı Sarrumma durmaktadır. Hebat’ın arkasında, Tanrıçaları takip eden Tanrı sarrumma farkedilmektedir. Bu merkezdeki sahneye doğru solda traş edilmiş Tanrılar sağda da merasim elbiseleri giymiş Tanrıçalar vardır. Bu Tanrıların toplam sayısı yetmişe yükselmektedir. Belli başlı Tanrılar, Hourrite yazıları ile tespit edilmiştir.
Yazılıkaya mabedi, Anadolu geleneğini yansıtmaz. Daha çok Halep veya Kummanni geleneğini yansıtır. Bu da, Hitit İmparatorluğunun sonunda Hurritleştirmenin hangi noktaya kadar geldiğini gösterir.
Mabeddeki ikinci oda, daha mütevazidir. İki canavarın koruduğu dar bir koridordan bu odaya girilmektedir. Bu odayı birçok bilgin, Hitit krallarının cenaze odası olarak kabul etmektedirler. Kabartmalar, yürümekte olan on iki Tanrıyı takdim ederler. Tanrı Sarrumma kollan arasında kral IV. Tudhaliya'yı şefkatle tutmaktadır. Bir Tanrı da aslan şeklindeki topuzla temsil edilmektedir.
SON KONULAR